Úpravy k 5.4.2008, před 2. kolem ligové soutěže
(vložte do knihy Jebačka)
1.Onanie.
Viz Pravidla. Onanie platí pro hru už tří hráčů ! O pořadí hráčů nerozhoduje los, ale nejdříve počet držených karet.
2. Mrdáč.
Viz předchozí úprava pravidel z 12/2007. Mrdáče může hrát pouze jeden hráč v každé jednotlivé hře, rozhoduje pořadí licitace.
3. Slepená kunda.
Je patová situace způsobená :
3.1. samotnou hrou, hláškami a figurami, jež nejdou skutečně z objektivních důvodů hry správně podle pravidel odehrát. Nízce pravděpodobné varianty, teoretické výpočty či náhody se rovněž hodnotí jako pat – Slepená kunda. Rozhodnutí je vždy a pouze na Prezidentovi hry !
3.2. neochotou hráčů hru zprůchodnit k plynulému odehrání, když hra stagnuje nebo je přímo destruktivní
Zdůvodnění : Hráč je povinen ctít základní myšlenku Jebačky, tedy především hrát, i když si tímto nemusí přímo výsledkově pomoci nebo i když může umožnit soupeři výsledkový úspěch
Slepenou kundu posuzuje a vyhlašuje pouze Prezident ! Ukončí předčasně probíhající hru, o výsledku hry a pořadí hráčů rozhodne počet držených karet v okamžiku vyhlášení SK, nerozhodne-li Prezident jinak.
4.Prosraná hra.
Kterýkoliv hráč může kdykoliv před hrou nebo v jejím průběhu i bez udání důvodu ze hry odstoupit. Tahle hra je pro něj vyhlášena jako „prosraná hra“ a hráč je po zbytek večera označen jako Sráč. Z Prosrané hry nedostane ani jeden bod. Ohlásil –li Sráč před zahájením této hry povinnost uhrát počtem her omezenou herní variantu nebo figuru, tato možnost se mu již počítá. Zasáhl-li Sráč během této hry přímo (např. Kurevník apod.) do počtu karet soupeřů (nikoliv běžnou hrou), pak se mu strhne navíc 5 bodů z jeho průběžného bodového zisku.
Situace posuzuje a hodnotí pouze Prezident hry.
5. Bodové ohodnocení správně odehraných kumulací hlášek, figur, variant a bonifikací.
Bodové ohodnocení správně odehraných kombinací je posuzováno ve prospěch dosažení co nejvyššího bodového zisku. Tedy, dle pravidel hry jsou hráčům po jednotlivých krocích body přičítány či násobeny a po skončené hře jsou k tomuto bodovému součtu připočteny body
za dosažené pořadí.
V nejednoznačných případech určí počet přičtených bodů hráčům Prezident.
6. Časová omezení.
Hráč, který je právě v herní akci, tedy okamžitě po odhozu či nabrání karty z balíku předchozího hráče, nesmí zdržovat hru. Týká se to především zdržování předběžnými odhady a propočty situací a variant, které mohou nastat po skončení herní akce tohoto hráče. Časový limit herní akce každého hráče je maximálně třicet sekund.
Výjimky jsou :
a) před zahájením hry, kdy na promyšlení taktiky a licitace hráčů lze čekat „neomezeně dlouhou“ dobu
b) avizuje –li hráč v herní akci možnost odehrání jedinečného, exkluzivního či složitého odhozu, který má šanci být zařazen do highlights nebo do Zlaté knihy Jebačky
Situace individuálně posuzuje a subjektivně hodnotí pouze Prezident.
Prezident hráče, který váhá s akcí a tímto brání plynulosti hry :
a) napomene a vyzve k okamžitému dokončení herní akce
b) vyzve hráče, aby odehrál akci dle základního principu Jebačky
c) označí hráče za Sráče a vyloučí ho z aktuální hry
7. Hráč je povinen znát pravidla Jebačky.
Mistr Jebačky zná detailně i figury, hlášky a varianty hry a jejich obodování. Nepotřebuje radu ostatních ! Dotazy na znění pravidel může Prezident hodnotit jako zdržování plynulosti hry.
Jen ve výjímečných situacích , které jsou vyvolány jedinečnou, exkluzivní či extremně složitou herní situací, která by mohla být také zapsána do highlights nebo dokonce do Zlaté knihy Jebačky (posoudí Prezident) může Prezident pozastavit hru a umožnit kolektivní diskuzi a řešení situace.
8. Hráč hraje jen takovou hru, kterou dle pravidel správně zná !
9. Funkce Prezidenta je všemi hráči respektována
Všichni hráči jsou podřízení rozhodování Prezidenta, jeho konečnému rozhodnutí a poslednímu slovu.
Respektují, že Prezidentovo rozhodnutí může být i subjektivní !
Prezident nemusí vždycky rozhodnout přísně logicky nebo přesně aritmeticky !